fatayat
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

“Hai Nabi, katakanlah kepada isteri-isterimu, anak-anakmu dan isteri-isteri orang mukmin: Hendaklah mereka menghulurkan (melabuhkan) jilbabnya (tudung kepala yang labuh menutupi dada) ke tubuh mereka. Yang demikian itu supaya mereka lebih mudah dikenal dan tidak diganggu. Dan ALLAH adalah Maha Pengampun Lagi Maha Penyayang.” (Surah al-Ahzaab: 59)

“Dan hendaklah mereka menutup kain kudung sehingga labuh ke dada-dada mereka dan jangan menampakkan perhiasan kecuali kepada suami mereka, ayah mereka, ayah suami mereka, putera-putera mereka, putera-putera suami mereka, saudara-saudara lelaki mereka, putera-putera saudara lelaki mereka, putera-putera saudara perempuan mereka, wanita-wanita mereka(sesama islam), hamba sahaya yang mereka miliki, pelayan-pelayan lelaki(tua) yang tidak mempunyai keinginan terhadap wanita, atau anak-anak yang belum mengerti berkenaan aurat wanita.” (Surah an-Nuur: 31)

Berdasarkan ayat 31, surah an-Nuur, Abdullah ibn Abbas, Ibn Omar, Atha, Ikramah dan lain-lainnya berpendapat: “Seseorang wanita Islam hanya boleh mendedahkan wajah, dua tapak tangan dan cincinnya di hadapan lelaki yang bukan muhrimnya.”

Asma Binti Abu Bakar telah menemui Rasullulah dengan memakai pakaian yang tipis. Sabda Rasullulah: Wahai Asma! Sesungguhnya seorang gadis yang telah berhaid tidak boleh baginya menzahirkan anggota badan kecuali pergelangan tangan dan wajah saja." (Riwayat Muslim dan Bukhari)


Bismillah walhamdulillah...
Ayat diatas sudah teramat jelas...bahawa Allah S.W.T telah menerangkan kepada kita yakni kaum perempuan khususnya....bagaimana cara pemakaian islam yang sebenarnya.. namun di akhir zaman ini terlalu ramai kaum perempuan yang tidak menutup aurat mereka..bahkan tidak segan silu memperagakan aurat mereka dihadapan ajnabi..subhanallah.. kemanakah perginya nilai harga diri mereka ???ke mana hilangnya sifat malu dalam diri mereka???astaghfirullahalaziim..nauzubillah...moga2 kita x tergolong dalam kalangan mereka yang terhumban ke neraka jahannam..ingatlah sahabat...

"Sesungguhnya sebilangan ahli neraka ialah perempuan-perempuan yang berpakaian tapi telanjang (seolah-olah tidak berpakaian) yang condong pada maksiat dan menarik orang lain untuk melakukan maksiat. Mereka tidak akan masuk syurga dan tidak akan mencium baunya." (Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim)


Jika kita lihat dunia pada hari ini.. umat islam sudah dikaburi dengan bermacam-macam agenda halus yahudi laknatullah...namun adakah kita sedar akan ia atau kita sengaja tidak menyerdarkan ia atau kita sememangnya tidak menyedari akan hakikat itu...semuanya terjawab dihati kita....jika dikaitkan dengan ayat diatas...Alhamdulillah...pada detik ini...sudah ramai kaum hawa bertudung...malah semakin ramai kaum hawa memakai pakaian berdesignkan ala-ala jubah.... namun...cuba dikaji,diteliti,diselidiki,ditenung dan diambil peduli...adakah pakaian yang dipakai sekarang melengkapi syariat islam sebagaimana tertulis dalam Surah diatas??Renung-renungkan.

Lebih menyedihkan lagi...baru-baru ini,umat islam digegarkan dengan isu IFF...lebih terkena kejutan current lagi apabila penaungnya adalah orang islam sendiri..subhanallah..itulah bacteria rejim zionis,itulah fesyen yang diajarkan oleh yahudi laknatullah... yang mana sepenuhnya terpesong dari ajaran Islam dan tidak layak untuk diletakkan title islam pada festival tersebut... Malah yang lebih menyakitkan hati dan seluruh jiwa raga bilamana nama Nabi Muhammad S.A.W dihina sebegitu rupa...diletakkan pada hadapan pakaian dan diterbalikkan...sungguh kejam dan zalim mereka yang berbuat demikian...masyaAllah..


Inilah manusia-manusia yang ingin menjatuhkan islam....ingatlah...diakhir zaman ini..orang islam sendiri yang akan memporak-perandakan islam...nah sudah terang lagi bersuluh tidak perlu disuluh...sudah terpampang dimata kita...islam yang menghina islam...Astaghfirullahalaziim..........sebelum ini kita lihat islam diperkotak-katikkan oleh bangsa bukan beragama islam...tapi pada hari ini..sudah ada yang berani menghina agama islam sendiri...masyaAllah..layakkah mereka ini digelar pemimpin umat islam???Dimanakah sensitiviti kita sebagai umat islam??/Haruskah kita berdiam diri,berpeluk tubuh,membuta mata,memekak telinga,membisu bicara,bila mana islam dijadikan bahan cacian dan hinaan???


Sudah tentu TIDAK..oleh itu sahabat sahabiah sekalian...kita harus maju kehadapan dan mengorak langkah.. berganding bahu membawa perubahan....dari kegelapan kejahilan kepada cahaya keislaman...tangan kitalah yang memilih...tangan kita lah yang menanda...tangan kita lah yang menentukan yang mana kita kehendaki...ISLAM @ sebaliknya.....segalanya terletak ditangan kita....wallahuallam....
Label: edit post
0 Responses

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails